Splošni pogoji poslovanja

 

V povezavi z obiskano spletno stranjo https://klimalab.si/ ter nakupom izdelkov na njej, veljajo naslednji splošni pogoji poslovanja.

Prodajalec oziroma ponudnik

Klimalab, podjetje za inovativno podnebno svetovanje in izobraževanje, d.o.o.

Matična številka: 9861106000, Davčna številka: 77776771

Datum ustanovitve: 14. 2. 2025, družba je zavezana k plačilu davka na dodano vrednost

Poslovni naslov: Klunova 4, 1000 Ljubljana, Slovenija

E-poštni naslov: info@klimalab.si

(v nadaljevanju: »družba«)

 

Uvodne opredelitve

 

    • Splošni pogoji poslovanja urejajo sklepanje pogodb na daljavo s potrošniki prek svetovnega spleta v zvezi z nakupom blaga oz. storitev iz ponudbe podjetja, kar skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov, Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu in Zakonom o elektronskih komunikacijah, ter drugimi zakonskimi ter podzakonskimi akti predstavlja storitev informacijske družbe, ter terja, da družba potrošniku nudi tu zajete informacije.
    • digitalna vsebina: so podatki, ki nastanejo oziroma so dobavljeni v digitalni obliki. V primeru nakupa digitalnih vsebin gre lahko za enkratni prenos oziroma nepretrgano dobavo izbrane vsebine, odvisno od navedb in opredelitev, ki so navedene v ponudbi oz. opisu posamezne digitalne vsebine v ponudbi spletne strani,
    • digitalna storitev: pomeni storitev, ki potrošniku omogoča ustvarjanje, obdelavo ali hrambo podatkov v digitalni obliki ali dostop do njih, ali storitev, ki omogoča izmenjavo podatkov v digitalni obliki ali katero koli drugo obliko interakcije s temi podatki, ki jih naložijo ali ustvarijo potrošnik ali drugi uporabniki te storitve, 
    • funkcionalnost: je zmožnost blaga, digitalne vsebine ali digitalne storitve, da opravlja svoje funkcije glede na svoj namen,
    • interoperabilnost: je zmožnost blaga, digitalne vsebine ali digitalne storitve, da deluje s strojno ali programsko opremo, ki se razlikuje od tiste, s katero se digitalna vsebina ali digitalne storitve iste vrste običajno uporabljajo,
    • nakup: sklenitev pogodbe na daljavo za nakup izbranih izdelkov, storitev oz. digitalnih vsebin oz. storitev preko oddaje spletnega naročila po objavljeni ceni, z opisi in specifikacijami iz ponudbe in v skladu s pogoji ter določili Splošnih pogojev, ki so veljali v času oddaje naročila, 
    • potrošnik: skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov je potrošnik fizična oseba, ki pridobiva ali uporablja blago in storitve za namene izven njegove poklicne ali pridobitne dejavnosti,
    • kupec: je obiskovalec oz. potrošnik, ki je na spletni strani uspešno opravil nakup. V kolikor kupec ne ustreza definiciji potrošnika (npr. nakup opravi pravna oseba), družba takemu kupcu ni dolžna nuditi tistih jamstev, ki jih skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov te Splošni pogoji podeljujejo potrošnikom. V takih primerih si družba pridržuje pravico, da po opravljeni oddaji naročila obvesti takšnega kupca o tem, kateri deli teh Splošnih pogojev veljajo oziroma urejajo njuno razmerje, tak kupec pa se lahko nato odloči ali vztraja pri naročilu,
    • izdelek / produkt / blago: dogovorjena lastnost v ponudbi, kar vključuje količino oz. specifikacijo oz. funkcionalnosti in druge karakteristike, ki so vsebovana v pripadajočem opisu,
    • storitev: v kolikor potrošnik na spletni strani kupi (t.j. naroči) izvedbo storitve iz ponudbe, se na podlagi teh Splošnih pogojev družba zaveže opraviti zadevno storitev za potrošnika (v rokih, količini oz. s specifikacijami oz. ob spoštovanju drugih karakteristik, ki so vsebovana v pripadajočem opisu storitve v ponudbi), potrošnik za to plača navedeno ceno,
    • resni izpadi delovanja: so izpadi, ki imajo za posledico nedelovanje, ki povzročijo nedostopnost in s tem morebitni daljši izpad dobavljivosti oz. dostopa do digitalnih vsebin oz. storitev, ki se lahko glede na njihov opis kupcu nudijo nepretrgoma oziroma na namenskem delu spletne strani,
    • Zakon o varstvu potrošnikov: pomeni Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) (Uradni list RS, št. 130/22) skupaj z morebitnimi kasnejšimi posodobitvami.

 

Avtorske pravice in zaščita intelektualne lastnine

 

Besedilo teh Splošnih pogojev in drugih pravnih dokumentov kakor tudi njena pripadajoča programska oprema in vse podatkovne zbirke (kar vključuje njihov izbor, urejenost in sestavo) ter vse vsebine, vključno z vsemi besedili, grafikami, logotipi, znamkami, slikami, avdio in video posnetki, je izključna last družbe oziroma njenih partnerjev. 

Licenčne pogoje uporabe digitalnih vsebin in storitev iz ponudbe, ki jih je razvila družba oz. so jih razvile tretje osebe, podrobneje urejajo licenčni pogoji, ki so navedeni v posamezni digitalni vsebini oz. storitvi oz. na namenskih povezavah.

Vsakršno nepooblaščeno razmnoževanje, spreminjanje, distribucija, prenos, ponovna objava, prikazovanje ali izvajanje programske opreme oziroma vsebin spletne strani je strogo prepovedano.

 

Dostop in odgovornost glede nemotenega delovanja

 

Za obisk in uporabo obiskovalec potrebuje lastno komunikacijsko sredstvo oziroma napravo z ustrezno strojno in programsko opremo, ki omogoča prenašanje, prikazovanje ter izmenjevanje podatkov in informacij preko spleta.

Odgovornost za pravilno delovanje, uporabo in zaščito lastnega komunikacijskega sredstva oziroma naprave (npr. varnost gesel, varnost poštnega predala, preko katerega si obiskovalec z družbo izmenjuje ključna sporočila v zvezi z nakupom, nalaganje posodobitev brskalnika in druge programske opreme, ipd.) je na strani obiskovalca.

Kljub vztrajnemu prizadevanju družbe, da bi možnost dostopa in delovanje spletne strani ponujala v pričakovani, varni, neovirani in pravilni obliki, lahko v smislu zadržanega delovanja in nezmožnosti dostopanja do storitev nastopijo izpadi, ki so zunaj vplivnega območja družbe in v zvezi s katerimi družba ne prevzema odgovornosti. 

Družba posledično obiskovalcem ne odgovarja v zvezi z omejeno ali ukinjeno razpoložljivostjo spletnih storitev ter v zvezi z morebitnimi posledicami izpadov njenega delovanja (razen kot je v primeru morebitne nerazpoložljivosti digitalnih vsebin oziroma storitev izrecno opredeljeno v razdelku »Dostopanje do digitalnih vsebin oz. storitev in dovoljeni ter resni izpadi delovanja«), na kar obiskovalec pristane z obiskom in uporabo spletne strani. 

Družba si v primeru izpadov delovanja pridržuje pravico do preklica vseh naročil, ki so bila izvedena v času delnega ali popolnega nedelovanja, pri čemer bo družba v takih primerih vselej obvestila vse obiskovalce, ki so svoja naročila takrat veljavno oddali o tem, in se z njimi v čim krajšem času posamično dogovorila o vračilu kupnine oziroma izvedbi dostave izdelkov.

 

Starostna omejitev glede uporabe spletnih storitev in oddaje naročila

 

Družba ne sprejema naročil oseb, ki so mlajše od 15 let oziroma oseb z omejeno ali odvzeto poslovno sposobnostjo.

Ob spoštovanju načela minimizacije zbranih osebnih podatkov družba izvedbe nakupa ne pogojuje z vnosom letnice rojstva posameznega kupca in starosti obiskovalcev oz. kupcev ne preverja na druge načine.

Posledično obiskovalec z oddajo naročila družbi vselej jamči, da je starejši od zgoraj navedene omejitve in da ima polno poslovno sposobnost ali ustrezno pridobljeno soglasje svojega starša oz. skrbnika v zvezi z nakupom, ki ga želi opraviti.

V kolikor bo družba sama naknadno ugotovila, da obdeluje osebne podatke osebe, ki je ni dopolnila zgoraj navedene starosti, si družba pridržuje pravico, da lahko odstopi od izvedbe še ne izvedenega naročila in izbriše osebne podatke take osebe. 

 

Jezikovne različice spletne strani in jezik poslovanja

 

Vsebine so slovenskim potrošnikom na voljo v slovenskem in angleškem jeziku, pri čemer družba z njimi v teh jezikih vrši tudi svoje poslovanje.

 

Sklenitev prodajne pogodbe in veljavnost ter uporaba teh Splošnih pogojev

 

Ti Splošni pogoji predstavljajo prodajno pogodbo med družbo in kupcem, ki jo kupec v zvezi z izbranimi naročili z družbo sklene z oddajo naročila, kot je podrobneje opisano v razdelku »Potek nakupa in tehnični postopki za sklenitev pogodbe« in s tem na vnesenem elektronskem naslovu prejme potrdilo o prejemu naročila.

Kupce vljudno naprošamo, da si skrbno preberejo tu zajeta določila pred izvedbo vsakršnega naročila na spletni strani.

Kupca vselej zavezuje le zadnja različica teh Splošnih pogojev, ki je veljavna v trenutku nakupa in je bila kot taka vselej dostopna na povezavi https://klimalab.si/pogoji-poslovanja/

Že opravljeni nakupi se bodo vedno presojali v skladu s Splošnimi pogoji, ki so veljali v času posameznega nakupa.

V kolikor pride do neskladja med določili teh Splošnih pogojev in drugimi morebitnimi določili, ki so bila morda objavljena na podstraneh oz. drugod, se uporabijo določila, ki vsebovana v teh Splošnih pogojih.

V kolikor pristojno sodišče ali drug pristojni organ odloči, da je katerakoli določba teh Splošnih pogojev v smislu posamičnega nakupa na daljavo (t.j. pogodbenega razmerja s potrošnikom, ki je z nakupom vstopil v pogodbeno razmerje z družbo, ki ga urejajo te Splošni pogoji) nična ali kako drugače neizvršljiva, ostanejo preostala določila teh Splošnih pogojev v veljavi, v kolikor je to mogoče.

Nobeno določilo v teh Splošnih pogojih ne ustvarja odnosa zastopanja ali partnerstva med družbo in obiskovalcem spletne strani oziroma kupcem.

Ti Splošni pogoji ne urejajo varstva osebnih podatkov ter rabe piškotkov v zvezi s spletno stranjo, ter ne ponujajo informacij po 13. členu Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov (GDPR), pač pa je to področje opredeljeno v Politiki zasebnosti, ki je objavljena na povezavi: https://klimalab.si/politika-zasebnosti/.

 

Spremembe teh Splošnih pogojev

 

Ob spremembah funkcionalnosti spletne strani, nastopu novih zakonskih zahtev ali v vseh drugih upravičljivih primerih, lahko pride do potrebe po spremembi teh Splošnih pogojev.

V kolikor bodo ti Splošni pogoji spremenjeni, bo družba obiskovalce oziroma kupce o tem obvestila preko običajnih elektronskih komunikacijskih kanalov oziroma s pomočjo obvestila, ki ga bo pravočasno objavila na spletni strani oziroma na svojih uradnih profilih na socialnih omrežjih.

Objava zgornjega obvestila in dejstvo, da je kupec oddal novo naročilo po spremembi teh Splošnih pogojev, predstavljajo kupčevo soglasje k zadevni spremembi teh Splošnih pogojev.

V kolikor se kupec ne strinja s spremembo teh Splošnih pogojev je dolžan družbo o tem obvestiti najkasneje do oddaje naslednjega naročila pod spremenjenimi pogoji, pri čemer ima družba v takih primerih pravico, da zavrne poslovanje s takim kupcem oziroma odstopi od sklenjene pogodbe v odstopnem roku, ki je pred tem usklajen s kupcem.

Na podstrani https://klimalab.si/pogoji-poslovanja/ spletne strani bodo sicer vedno objavljeni zgolj tisti Splošni pogoji, ki veljajo v času nakupa.

Informacije, ki so navedene v razdelku »Predhodne informacije in informacije, ki jih družba nudi kot ponudnica storitve informacijske družbe« v primeru nakupa tvorijo sestavni del pogodbe med družbo in kupcem in se lahko kot take naknadno (t.j. po opravljenem nakupu) spremenijo le z izrecnim soglasjem tako družbe kot kupca.

 

Hramba in dostop do besedila teh Splošnih pogojev

 

Družba se zavezuje, da bo trajno hranila te Splošne pogoje ter njihove pretekle različice. Vsak kupec lahko kadarkoli od družbe zahteva, da mu ta posreduje tiste Splošne pogoje, ki so veljali ob njegovem nakupu, družba pa mu jih bo v razumnem roku brezplačno posredovala na trajnem nosilcu.

V zgoraj navedenem primeru se lahko kupec kadarkoli obrne na družbo tako, da ji v zvezi s tem pošlje svojo zahtevo preko uradnega elektronskega naslova družbe, ki je naveden na začetku teh Splošnih pogojev oz. fizično zahtevo na naslov, naveden na začetku teh splošnih pogojev poslovanja. 

 

Dostop do vsebin, pridržek avtorskih pravic

 

Ogled videovsebin je na voljo zgolj kupcem, ki so poravnali kupnino tečaja. 

Z nakupom tečaja dobi kupec z enkratnim plačilom neomejen dostop do namenskega dela spletne strani, kjer so kupcu na voljo vsebine tečaja v pretočni obliki in posledično niso na voljo za shranjevanje oz. prenos. 

 

Zahteve za ogled videovsebin tečaja

 

Za ogled video vsebin kupec potrebuje brskalnik, ki podpira vtičniki za prenos in predvajanje pretočnih video vsebin formata MP4 ter vso preostalo običajno strojno in programsko opremo, ki omogoča ogled videa oziroma predvajanje zvoka. Z nakupom tečaja dobi kupec tudi dostop do vseh bodočih posodobitev tečaja.

 

Pridržek avtorskih pravic v povezavi z vsebino tečaja

 

Družba si pridržuje vse avtorske pravice v povezavi z vsebinami kupljenega tečaja. Vsebine tečaja  so kupcem na voljo za njihove nekomercialne namene. Kupci vsebin tečaja ne smejo deliti oziroma predvajati brez izrecnega soglasja prodajalca. Kupec vsebin prav tako ne sme izrabljati za kakršnekoli druge komercialne namene, ki niso združljivi z naravo in namenom tečaja. 

 

Narava vsebin

 

Vsebine tečaja so izobraževalne narave in so usmerjene k posameznikovi krepitvi lastnih kompetenc, na katere družba nima neposrednega vpliva. Prodajalec posledično ne prevzema odgovornosti napram kupcu oz. katerikoli tretji osebi glede kakršnegakoli poslovnega ali drugačnega uspeha.

 

Potek nakupa (tehnični postopki za sklenitev pogodbe)

 

Obiskovalec nakup na spletni strani izvede tako da, z uporabo komunikacijskega sredstva izvrši spodaj opisane korake:

  • navigacija do spletne strani preko brskalnika, ki ga obiskovalec odpre na lastni napravi;
  • iskanje in ogled ponudbe spletne strani, pregled opisa in karakteristik storitev ter cene in izbor količine za nakup;
  • oddaja naročila preko spletne strani klimalab.si, preko posebej vzpostavljenih obrazcev ali preko e-pošte (info@klimalab.si).

Na podlagi naročila se izda predračun ali izstavi račun.

Uporabnik se z oddajo naročila strinja z vsemi določili teh Splošnih pogojev.

Ob potrditvi naročila lahko družba kupca po elektronski pošti obvesti tudi o predvidenem roku dobave storitve.

 

Odstop od pogodbe s strani družbe

 

Družba si pridržuje pravico, da z utemeljenim razlogom vselej odstopi od sklenjene pogodbe kljub prejemu in potrditvi naročila, kadar:

  • kljub trajnem prizadevanju družbe, da ponujene storitve v objavljeni ponudbi storitev na spletni strani predstavljajo njihovo realno zmogljivost, naročene storitve iz potrjenega naročila niso več na voljo;
  • je pri opisu oziroma ceni storitve zaznana očitna napaka oziroma bistvena zmota;
  • je kupec družbi zavestno posredoval napačne ali neresnične podatke, zlasti z namenom obhoda morebitne starostne omejitve glede nakupa oziroma uporabe spletne strani ali z drugim namenom, ki je očitno zavajajoč;
  • kupec storitev kupuje kot potrošnik, čeprav gre v resnici za pravno osebo oz. osebo, ki ne izpolnjuje definicije »potrošnika« oziroma za osebo, ki kupuje storitev z namenom nadaljnje prodaje;
  • je bilo plačilo zavrnjeno oziroma ga ni mogoče izvesti, na kar družbo opozori zadevna ponudnica plačilnih storitev oziroma plačilne metode;
  • družba s strani pristojnega javnega organa ali ponudnice plačilnih storitev oziroma plačilne metode prejme obvestilo o zlorabi bančne kartice, ali o kakršni koli drugi zlorabi oziroma obstoju kaznivega dejanja, ki narekuje razveljavitev pogodbe oziroma plačila;
  • je iz preteklih razmerij med družbo in kupcem mogoče sklepati, da bo kupec zlorabil pravice, ki mu kot potrošniku pripada po Zakonu o varstvu potrošnikov;
  • je pri kupcu, ki ni potrošnik pač pa pravna oseba, zaznan začetek ali obstoj stečajnega postopka oziroma drugega likvidacijskega postopka, ki bi lahko otežil izvedbo plačila
  • je prišlo iz strani kupca do nespoštljivega ali neprimernega vedenja v programih s podporo (npr. žaljivost, grožnje, nadlegovanje ali kakršnokoli drugo vedenje, ki krši osnovna pravila spoštljive komunikacije),

pri čemer se bodo v zvezi s tem smiselno uporabljala določila razdelka »Vračilo plačil kupcu v primeru odstopa od pogodbe« teh Splošnih pogojev poslovanja.

 

Cene storitev

 

Vse navedene cene veljajo v trenutku nakupa. Ponudba velja dokler je storitev na voljo v oziroma v ponudbi.

V primeru popustov in drugih promocij, ki vplivajo na končno ceno posamičnega izdelka, bodo te vselej objavljene na način, ki bo uporabniku nudil razlikovanje med ceno pred in po znižanju, z izjemo morebitnih promocijskih kod oziroma kod za popuste, ki se vselej obračunajo pri obračunu nakupa.

Vse cene so navedene v evrih.

 

Načini plačila

 

Nakupe je mogoče opraviti na sledeče načine:

    • plačilo z nakazilom na TRR (podatki posredovani kupcu na email po oddaji naročila). Družba storitve ne bo izvedla dokler ne prejme sredstev na svojem TRR računu.

 

Posredovanje računa

 

Družba potrošniku za opravljeno storitev ali dobavljeno digitalno vsebino izda račun v obliki fizične listine, ki je vstavljena v naročeni paket oz. v obliki .pdf dokumenta, pri čemer je tak račun poslan kupcu na njegov elektronski naslov. 

Družba račun izda brezplačno ne glede na obliko in način posredovanja računa.

Na računu je navedena razčlenjena cena po postavkah in morebitna navedba zneska DDV (v kolikor je to relevantno) ter opredelitev vseh drugih stroškov, ki so povezani z nakupom.

Družba kupcu omogoča, da ta preveri pravilnost zaračunanega zneska glede na dogovorjene lastnosti in količino opravljene storitve ali dobavljene digitalne vsebine.

Kupec je dolžan preveriti pravilnost oddanih podatkov pred oddajo naročila. 

Kupec se lahko na družbo obrne glede popravka že izdanega računa preko uradnega elektronskega naslova družbe, ki je naveden na začetku teh Splošnih pogojev.

Družba si pridržuje pravico, da ne upošteva kasneje podanih ugovorov glede pravilnosti izdanih računov, v kolikor napake na računu izvirajo iz ravnanj oz. pomanjkljivosti, ki so na strani kupca.

 

Dostava

 

Družba ponuja le digitalne izdelke brez fizične dostave.

 

Popusti, promocijske kode, kode za popust in boni

 

  • Popusti in druge ugodnosti, ki vplivajo na ceno storitev, kakor tudi popusti, ki so posebej označeni, se med seboj ne seštevajo.
  • Promocijskih kod, kod za popuste in bonov ni mogoče menjati za gotovino ali drugo obliko ugodnosti pri družbi.

 

 

Odstop od pogodbe v 14 dneh brez potrebe po navedbi razloga

 

Kupec, ki ustreza definiciji potrošnika, ima pravico, da v 14 dneh obvesti družbo, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev.

Kupec lahko od pogodbe odstopi tudi tako, da družbi posreduje svojo nedvoumno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopa od pogodbe.

Z uveljavitvijo pravice do odstopa od pogodbe prenehajo obveznosti družbe in kupca glede izpolnjevanja pogodbe ali sklenitve pogodbe, kadar je dal ponudbo za sklenitev pogodbe kupec.

 

Kdaj odstop od pogodbe v 14 dneh brez potrebe po navedbi razloga ni mogoč?

 

Kljub navedenemu pa v skladu s 135. členom Zakona o varstvu potrošnikov pri določenih oblikah blaga odstop od pogodbe vseeno ni mogoč (npr. glede dobave zapečatenih avdio ali videoposnetkov in računalniških programov, ipd.).

Kdaj je odstop od pogodbe vseeno mogoč in kako ga izvesti?

 

Ne glede na zgoraj navedeno, lahko v vseh ostalih primerih vsak kupec (pri čemer navedeno velja izključno za fizične osebe, ki izpolnjujejo kriterij potrošnika) brez potrebe po navajanju razloga odstopi od pogodbe (t.j nakupa) v 14 dneh, tako da v tem obdobju družbi sporoči, da odstopa od pogodbe (nakupa).

Šteje se, da je kupec podal odstopno izjavo pravočasno, če je bila ta družbi posredovana v roku, določenem za odstop od pogodbe (torej znotraj 14 dni od oddaje naročila za izvedbo storitve). Kupec nosi dokazno breme glede uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe brez razloga v 14 dneh.

 

Kdaj začne teči rok za odstop od pogodbe brez razloga?

 

Zgoraj navedeni rok za odstop od pogodbe brez razloga v 14 dneh začne teči z dnem, ko kupec ali tretja oseba, ki jo je imenoval kupec, pridobi dejansko posest nad digitalno vsebino, ki se dobavi na materialnem nosilcu podatkov.

Pri pogodbi o opravljanju storitve ali dobavi digitalne vsebine, ki se ne dobavi na materialnem nosilcu podatkov, začne odstopni rok 14 dni teči z dnem sklenitve pogodbe (t.j. z dnem nakupa).

 

Obveščanje družbe o odstopu preko elektronskega sporočila

 

Kupec lahko od pogodbe odstopi tako, da na elektronski naslov, ki je naveden na začetku teh Splošnih pogojev, posreduje svojo nedvoumno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopa od pogodbe. 

 

Vračilo plačil kupcu in stroški v primeru odstopa od pogodbe

 

V primeru odstopa od pogodbe bo družba nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe kupcu vrnila vsa prejeta plačila v zvezi z nakupom, v kolikor se bo strinjala s tem, da so izpolnjeni pogoji za odstop od pogodbe.

V primerih, ko se družba ne bo strinjala s tem, da je kupčev odstop od pogodbe upravičen, bo o tem obvestila kupca, kupec pa bo imel pravico, da sproži postopek s pritožbo, kot je to navedeno v razdelku »Uveljavljane pritožb« teh Splošnih pogojev. 

Družba bo vrnila prejeta plačila kupcu z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil kupec (običajno s plačilom na transakcijski račun kupca), razen če se je kupec izrecno strinjal z uporabo drugega plačilnega sredstva in če kupec zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

Če kupec odstopi od pogodbe po tem, ko je družba na podlagi njegove izrecne zahteve in privolitve pričela z izvajanjem storitve v odstopnem obdobju, pri čemer se je potrošnik zavedal, da bo s tem izgubil pravico do odstopa od pogodbe, plača družbi znesek v sorazmerju z opravljeno storitvijo do dneva obvestitve družbe o odstopu od pogodbe. Sorazmerni del se izračuna glede na skupno vrednost pogodbe. Če je cena v pogodbi glede na tržno ceno previsoka, se sorazmerni del izračuna glede na tržno vrednost.

Kupec v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga ali digitalne vsebine, ki je dobavljena na materialnem nosilcu podatkov.

 

Odstop od pogodbe v 14 dneh in brez razloga v primeru nakupa digitalne vsebine oz. storitve

 

Odstop od pogodbe v 14 dneh in brez razloga v primeru nakupa digitalne vsebine oz. storitve v skladu s 135. členom Zakona o varstvu potrošnikov glede dobave digitalne vsebine, ki se ne dobavi na materialnem nosilcu podatkov, ni mogoč, če se je izvajanje začelo in, kadar pogodba kupca zavezuje k plačilu, če:

  • je potrošnik predhodno podal izrecno soglasje za začetek izvajanja v času odstopnega roka,
  • je potrošnik privolil, da s tem izgubi pravico do odstopa od pogodbe, in
  • je družba predložila potrdilo v skladu s šestim odstavkom 132. člena ali z drugim odstavkom 133. člena Zakona o varstvu potrošnikov.

 

Če potrošnik odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, družba potrošniku vrne vsa opravljena plačila v skladu s pogodbo o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.

Ne glede na prejšnji odstavek družba, če je v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve določena dobava digitalne vsebine ali digitalne storitve proti plačilu kupnine in za določeno obdobje ter je bila pred odstopom od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve nekaj časa zagotovljena skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, potrošniku vrne le sorazmerni del plačane kupnine, ki ustreza obdobju, ko skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve ni bila zagotovljena.

Družba v primeru iz prejšnjega odstavka potrošniku vrne tudi morebitni del kupnine, ki ga je potrošnik plačal vnaprej, za obdobje pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki bi ostalo, če potrošnik ne bi odstopil od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.

V primeru odstopa od pogodbe potrošnik ne sme uporabljati digitalne vsebine ali digitalne storitve in je ne sme dati na voljo tretjim osebam.

 
Neskladnost blaga z digitalnimi elementi

 

Skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov družba dobavi kupcu blago, ki izpolnjuje subjektivne zahteve za skladnost blaga, objektivne zahteve za skladnost blaga in objektivne zahteve za skladnost blaga z digitalnimi elementi, kadar je to primerno, ter odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave.

 
Subjektivni vidiki skladnosti blaga

 

Potrošnik lahko zoper družbo uveljavlja zahtevke glede neskladnega blaga, kadar blago ni skladno s prodajno pogodbo, kot je navedeno v 72. členu Zakona o varstvu potrošnikov (npr.  ne ustreza opisu iz prodajne pogodbe, ni primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje, ni dobavljeno z dodatki in navodili, ni posodobljeno, ipd.).

 
Objektivni vidiki skladnosti blaga

 

Blago mora prav tako izpolnjevati objektivne kriterije za skladnost, kot je to navedeno v 73. členu Zakona o varstvu potrošnikov (npr. ustrezati namenom za katere se običajno uporablja blago iste vrste, ustrezati vrsti, kakovosti, vzorcu, kakršen je bil oglaševan potrošniku, biti dobavljeno z dodatki, embalažo, navodili, ipd.).

 
Vidiki skladnosti blaga z digitalnimi elementi

 

Blago z digitalnimi elementi je neskladno tudi če družba ne zagotovi, da je potrošnik obveščen o posodobitvah, vključno z varnostnimi posodobitvami, ki so potrebne za ohranjanje skladnosti blaga z digitalnimi elementi, in so mu te posodobitve tudi dobavljene v obdobju:

  • ki ga potrošnik lahko razumno pričakuje glede na vrsto in namen blaga in digitalnih elementov ter ob upoštevanju okoliščin in narave pogodbe, kadar prodajna pogodba določa enkratno dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve, ali
  • dveh let od dobave blaga z digitalnimi elementi, kadar prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v določenem obdobju, ali
  • v katerem je treba v skladu s prodajno pogodbo dobaviti digitalno vsebino ali digitalno storitev, kadar prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v obdobju, daljšem od dveh let.

Kadar potrošnik v razumnem roku ne namesti posodobitev, dobavljenih v skladu s prejšnjim odstavkom, družba ni odgovorna za neskladnost, ki je posledica samo tega, da ni bila opravljena ustrezna posodobitev, pod pogojem, da:

  • je družba obvestila potrošnika o razpoložljivosti posodobitve in posledicah, če je potrošnik ne namesti, ter
  • razlog za to, da potrošnik posodobitve ni namestil ali jo je napačno namestil, niso bila pomanjkljiva navodila za namestitev, ki so bila zagotovljena potrošniku.

 

Neskladnost zaradi nepravilne namestitve

 

Če je namestitev sestavni del prodajne pogodbe in jo izvede ali je zanjo odgovorna družba, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga.

Če potrošnik blago, ki ga mora namestiti sam, nepravilno namesti zaradi pomanjkljivih navodil za namestitev, ki jih je zagotovila družba ali v primeru blaga z digitalnimi elementi družba oziroma podjetje, ki dobavlja digitalno vsebino ali digitalno storitev, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga.

 

Uveljavljanje jamčevalnih zahtevkov v primeru neskladnosti blaga in blaga z digitalnimi elementi

 

Rok za uveljavljanje jamčevalnega zahtevka iz naslova neskladnosti pri blagu oz. blagu z digitalnimi elementi

 

Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice glede neskladnega blaga, če o neskladnosti obvesti družbo v 2 mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena. 

Pravice do uveljavitve jamčevalnih zahtevkov glede neskladnega blaga (oz. blaga z digitalnimi elementi) prenehajo v 2 letih od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti blaga obvestil družbo.

Družba odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v 2 letih od dobave blaga.

Prejšnji odstavek se brez poseganja v prvi odstavek 74. člena Zakona o varstvu potrošnikov uporablja tudi za blago z digitalnimi elementi.

V primeru blaga z digitalnimi elementi, pri katerem prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v določenem obdobju, je družba odgovorna za vsako neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki nastane ali se pokaže v dveh letih od dobave blaga z digitalnimi elementi.

V primeru blaga z digitalnimi elementi, pri katerem prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve za obdobje, daljše od dveh let, je družba odgovorna za vsako neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki nastane ali se pokaže v obdobju, v katerem je treba v skladu s prodajno pogodbo dobaviti digitalno vsebino ali digitalno storitev.

Če je predmet prodajne pogodbe rabljeno blago, je družba kupcu odgovorna za neskladnost, ki se pojavi še 1 leto po dobavi blaga.

Domneva se, da je neskladnost blaga obstajala že v času dobave, če se pokaže v enem letu od dobave blaga, razen če družba dokaže drugače ali če ta domneva ni združljiva z naravo blaga ali naravo neskladnosti.

 
Obvestilo kupca družbi glede uveljavitve jamčevalnega zahtevka

 

Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik družbi sporoči osebno, o čemer mu družba izda potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno oz. poslovno enoto družbe, kjer je bilo blago kupljeno, ali pa ga sporoči zastopniku družbe, s katerim je sklenil prodajno pogodbo. 

Družba potrošnikom priporoča, da obvestila o neskladnosti pri njej uveljavljajo pisno, torej preko fizične pošte oz. elektronske pošte, poslane na naslov oz. elektronski naslov, ki je naveden na začetku teh Splošnih pogojev.

Potrošnik mora v obvestilu o neskladnosti natančno opisati očitano neskladnost.

Priporočljivo je, da potrošnik obvestilu doda tudi račun (npr. v skenirani obliki), ki mu ga je družba izdala v zvezi z nakupom zadevnega izdelka oziroma druga dokazila, ki dokazujejo, da je kupec izdelek kupil pri družbi (npr. elektronsko sporočilo, ki vsebuje potrditev naročila). 

Družba ni dolžna presojati in izvrševati jamčevalnih zahtevkov oseb, ki ne izkažejo, da so zadevno neskladno blago, storitev oz. digitalno vsebino oz. storitev kupili na spletni strani družbe.

Prav tako je priporočeno, da se v sporočilo vključi tudi slikovno gradivo, videoposnetek, ali drugo gradivo, ki pojasnjuje očitano neskladnost. 

Po potrebi lahko družba ali njeni partnerji kupca zaprosijo za možnost, da se neskladno blago, storitev oz. digitalna vsebina oz. storitev pregleda (npr. tako, da družba na lastne stroške organizira pošiljanje oziroma prevzem blaga v pregled, preko videopovezave ali na drug primeren način).

Če se družba ne bo strinjala z obstojem neskladnosti blaga (oz. če se ne bo strinjala, da potrošniku, ki je družbi poslal obvestilo, pripada pravica do vložitve jamčevalnega zahtevka), bo družba o tem pisno obvestila potrošnika v 8 dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.

 
Kakšni jamčevalni zahtevki iz naslova neskladnosti so na voljo kupcu v primeru neskladnega blaga?

 

V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil družbo, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega razdelka, upravičen da:

  • najprej: zahteva od družbe brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga,
  • nato: zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.

Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega preostalega dela kupnine, dokler družba ne izpolni svoje obveznosti iz tega razdelka. Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero družbo obvesti o svoji odločitvi, kot je natančneje opisano v zgornjem razdelku, ki se nanaša na obvestilo kupca družbi.

V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od družbe zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka v zvezi z neskladnim blagom.

Potrošnik lahko od družbe zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko družbo obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.

Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje bo družba obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka (običajno prek elektronske pošte, poslane na naslov s katerega je potrošnik obveščal družbo o neskladnosti).

Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če družba nosi tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.

 
Kdaj potrošnik ne more izbrati popravila oz. menjave neskladnega blaga?

 

Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:

  • je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali
  • izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za družbo v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin (t.j. zlasti vrednosti, ki bi jo imelo blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da bi se potrošniku brez znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek).

Družba lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi ji povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, tudi tistih iz prejšnjega odstavka.

Kadar je treba blago, ki je bilo nameščeno v skladu z njegovo naravo in namenom, preden se je pokazala neskladnost, za namene popravila ali zamenjave blaga odstraniti, obveznost popravila ali zamenjave blaga vključuje tudi odstranitev neskladnega blaga in namestitev nadomestnega ali popravljenega blaga oziroma kritje stroškov te odstranitve in nove namestitve.

 
Znižanje kupnine in odstop od prodajne pogodbe v primeru neskladnega blaga

 

Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:

  • kadar družba ni popravila ali zamenjala blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končala popravila ali izvedla zamenjave blaga v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov oziroma je zavrnila potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom prejšnjega člena;
  • neskladnost obstaja, čeprav je družba poskušala vzpostaviti skladnost;
  • narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali
  • je družba izjavila ali pa je iz okoliščin očitno, da družba ne bo vzpostavila skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.

Ne glede na prejšnji odstavek lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.

Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.

Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero družbo obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe, kot je natančneje navedeno v zgornjem odstavku, ki se nanaša na obvestilo kupca družbi.

Kadar se neskladnost nanaša le na del blaga, dobavljenega na podlagi prodajne pogodbe, in obstaja razlog za odstop od prodajne pogodbe v skladu s prvim ali drugim odstavkom tega člena, lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe v zvezi s tem blagom in katerim koli drugim blagom, ki ga je pridobil skupaj z neskladnim blagom, če od potrošnika ni mogoče razumno pričakovati, da bo obdržal le blago, ki je skladno.

Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe zaradi neskladnosti, potrošnik družbi na stroške družbe vrne blago.

Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. 

Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi družba.

 
Rok za vračilo plačanega zneska ali dela kupnine

 

Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, družba potrošniku vrne plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v 8 dneh po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj.

Kadar potrošnik v skladu s tretjim odstavkom 83. člena Zakona o varstvu potrošnikov zahteva sorazmerno znižanje kupnine, družba vrne del kupnine v 8 dneh od prejema zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.

 
Uveljavljanje jamčevalnih zahtevkov v primeru neskladnih storitev

 

Določbe tega razdelka se za storitve iz spletne ponudbe uporabljajo, če ni z Zakonom o varstvu potrošnikov (oz. drugim zakonom ali drugim dogovorom med družbo in potrošnikom) določeno drugače.

V primeru nepravilnosti pri opravljeni storitvi lahko potrošnik, ki je o tem obvestil družbo:

  • zahteva neodplačno odpravo nepravilnosti pri opravljeni storitvi;
  • zahteva ponovno izvedbo storitve;
  • zahteva vračilo dela kupnine v sorazmerju z nepravilnostmi pri opravljeni storitvi ali
  • odstopi od pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.

Roki, ki so določeni za odgovornost družbe za neskladnost blaga, se smiselno uporabljajo tudi glede izvajanja storitve, če s posebnim zakonom ali dogovorom med družbo in potrošnikom ni določen daljši rok.

Če obstoj nepravilnosti pri opravljeni storitvi ni sporen, družba čimprej, vendar najpozneje v 8 dneh ugodi potrošnikovi zahtevi iz obvestila o neskladnosti storitve.

Družba pisno odgovori potrošniku na zahtevo najpozneje v 8 dneh po njenem prejemu, če je obstoj nepravilnosti pri opravljeni storitvi sporen.

 

Pogoji nakupa digitalnih vsebin oz. storitev

 

Ta razdelek Splošnih pogojev ureja nakup in dobavo oz. dostopanje do digitalnih vsebin oz. storitev. 

Določbe tega razdelka se skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov ne uporabljajo za digitalno vsebino ali digitalno storitev iz ponudbe spletne strani, ki je vključena v blago z digitalnimi elementi ali je z njim medsebojno povezana in ki se zagotavlja z blagom v skladu s prodajno pogodbo za to blago, ne glede na to, ali tako digitalno vsebino ali digitalno storitev dobavlja družba ali tretja oseba.

V vseh takih primerih veljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov in zadevni razdelki teh Splošnih pogojev, ki urejajo skladnost blaga z digitalnimi elementi in druge vidike nakupa oz. odgovornosti v zvezi z nakupom fizičnega blaga oz. blaga z digitalnimi elementi.

 
Sklenitev pogodbe za nakup digitalne vsebine oz. storitve 

 

V kolikor so v ponudbi v času izvedbe nakupa kupcu na voljo digitalne vsebine oz. digitalne storitve, lahko kupec v zvezi z njimi izvede nakup, pri čemer je skladno z določili teh Splošnih pogojev in v obsegu oz. po specifikaciji, ki je navedena v opisu posamezne kupljene digitalne vsebine oz. storitve, s tem med kupcem in družbo sklenjena pogodba o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve. 

Po tej pogodbi družba potrošniku posledično proti plačilu dobavi zadevno digitalno vsebino oz.  digitalno storitev, kot je ta opredeljena v opisu zadevne digitalne vsebine oz. storitve oz. kot je podrobneje opisano v nadaljevanju.

Skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov se kot pogodba o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve šteje tudi:

  • pogodba, s katero se kupec zaveže, da bo družbi posredoval osebne podatke, razen če družba osebne podatke, ki jih je posredoval kupec, obdeluje izključno za namen dobave digitalne vsebine ali digitalne storitve v skladu z navedenim zakonom ali za to, da lahko družba izpolni pravne zahteve, ki veljajo zanj, in družba teh podatkov ne obdeluje za noben drug name,
  • pogodba, s katero je digitalna vsebina ali digitalna storitev razvita v skladu z navodili potrošnika, 
  • ter pogodba glede nakupa materialnih nosilcev podatkov, ki služijo izključno kot nosilci digitalne vsebine (npr. nakup CD-ja za namestitev programske opreme, ipd.),
  • ki je sklenjena z nakupom oz. oddajo naročila preko spletne strani ali njenih namenskih podstrani (npr. z vnosom elektronskega naslova za namene brezplačne dobave digitalne vsebine oz. storitve), pri čemer tovrstno pogodbo prav tako ureja razdelek teh Splošnih pogojev.

 

 
Funkcionalnosti in ukrepi za tehnično zaščito digitalne vsebine oz. storitve oz. blaga z digitalnimi elementi 

 

Posamezne funkcionalnosti in morebitne tehnične zaščite digitalne vsebine oz. storitve oz. blaga z digitalnimi elementi so vselej navedene v opisu digitalne vsebine oz. storitve oz. blaga z digitalnimi elementi v ponudbi spletne strani.

Družba lahko pri zagotavljanju zgoraj navedenih informacij v opise vključi povezave do drugih spletnih mest, video vsebine ali grafične prikaze. Družba si pridržuje pravico, da v primeru tehničnih omejitev in drugih objektivnih razlogov v opisih navaja zgolj tiste informacije, ki so pričakovane oziroma nujne za ustrezno uporabo oz. nameščanje in obveščanje povprečnega potrošnika v zvezi s posamezno digitalno vsebino oz. storitvijo oz. blagom z digitalnimi elementi. 

V primeru kakršnihkoli nejasnosti ali pomanjkljivih informacij je potrošnik pozvan, da pred oddajo naročila kontaktira družbo na elektronskem naslovu, ki je naveden na začetku tega dokumenta.

 
Dobava digitalne vsebine oz. storitve

 

Po uspešno izvršenem nakupu (in izpolnitvi morebitnih drugih pogojev, ki so lahko navedeni v opisu digitalne vsebine oz. storitve v zvezi z morebitno omejitvijo vsebin na namenskem delu spletne strani, v kolikor je to v opisu digitalne vsebine oz. storitve ali drugod v teh Splošnih pogojih navedeno), bo družba kupcu brez nepotrebnega odlašanja:

  • bodisi na njegov elektronski naslov (oz. znotraj namenskega dela spletne strani, v kolikor to izhaja iz opisa digitalne vsebine oz. storitve) posredovala digitalno vsebino oz. storitev v formatu, ki je bil naveden v njenem opisu v ponudbi spletne strani ali posredovala primerna sredstva za dostop do digitalne vsebine oziroma prenašanje digitalne vsebine (npr. navodila in dostopne podatke za prenos digitalne vsebine oz. storitve oz. za dostopanje do vsebin na namenskem delu spletne strani), tako da bo mu bo ta na voljo oziroma da bo dostopna fizični ali virtualni platformi, ki jo je za ta namen izbral kupec,
  • bodisi poskrbela, da je digitalna storitev dostopna kupcu oziroma je dostopna fizični ali virtualni platformi, ki jo je za ta namen izbral potrošnik.

Šteje se, da je sredstvo za dostop oz. prenašanje digitalne vsebine oz. storitve oz. fizična oziroma virtualna platforma za dostop do digitalne vsebine oz. storitve s strani potrošnika tisto, ki je navedeno v opisu zadevne digitalne vsebine oz. storitve (npr. »Na voljo za prenos«, »CD«, »DVD«, »Spletni prenos« oziroma pričakovana s strani povprečnega potrošnika v povezavi z zadevnim tipom digitalne vsebine oz. storitve).

V kolikor je glede digitalne vsebine oz. storitve predviden drug način dobave, bo to vselej navedeno v opisu zadevne digitalne vsebine oz. storitve v oz. v teh Splošnih pogojih.

V kolikor dobava v zgoraj navedeni obliki v trenutku nakupa zaradi tehničnih ali drugih objektivnih razlogov ne bo možna, bo družba dobavo v najkrajšem času skušala ponoviti oziroma jo bo izvedla na drug primeren način, ki bo usklajen s kupcem. V kolikor bi čas dobave za kupca predstavljal bistveni element pogodbe in bi prišlo do zamud z dobavo, bo kupec lahko odstopil od pogodbe po zadevnih določilih teh Splošnih pogojev, ki urejajo postopanje v primeru neskladnosti blaga oz. digitalne vsebine oz. storitve oz. blaga z digitalnimi elementi.

 
Dostopanje do digitalnih vsebin oz. storitev in dovoljeni ter resni izpadi delovanja

 

V kolikor del ponudbe spletne strani omogoča tudi nakup oz. dobavo digitalnih vsebin oz. storitev, ki so po nakupu potrošniku na voljo zgolj na namenskem delu spletne strani, je uporaba in dostopanje do takšnih digitalnih vsebin oz. storitev lahko povezana s plačilom pristopnine oziroma drugimi pogoji za uporabo in dostopanje do tovrstnih pretočnih vsebin oziroma dostopanja do namenskega dela spletne strani, kot bo to vselej predhodno navedeno v opisu tovrstnih digitalnih vsebin oz. storitev oziroma v teh Splošnih pogojih.

V primeru resnega izpada delovanja, ki vpliva na dostopnost zakupljenih digitalnih vsebin oz. storitev v namenskem delu spletne strani oz. na možnost resnih motenj pri dostopanju do zakupljenih digitalnih vsebin (t.j. na delovanje namenskega dela spletne strani), bo družba vpletenim kupcem nudila kompenzacijo v smislu vračila kupnine oz. mesečnega plačila v sorazmernem delu resnega izpada delovanja.

V primeru kakršnihkoli nejasnosti ali pomanjkljivih informacij glede možnosti dostopanja do digitalnih vsebin oz. storitev je potrošnik pozvan, da pred oddajo naročila kontaktira družbo na elektronskem naslovu, ki je naveden na začetku tega dokumenta.

 
Informacije o združljivosti in interoperabilnosti digitalnih vsebin oz. storitev

 

Združljivost in interoperabilnost digitalnih vsebin oz. storitev je odvisna od posamezne digitalne vsebine oz. storitve in je kot taka lahko navedena v opisu zadevne digitalne vsebine oz. storitve.

V kolikor opis pri posamični digitalni vsebin oz. storitvi ne vključuje posebnega podatka o združljivosti oziroma interoperabilnosti, se šteje, da je digitalna vsebina oz. storitev združljiva oz. interoperabilna zgolj s strojno oz. programsko opremo, ki se običajno uporablja s tovrstno digitalno vsebina oz. storitvijo (t.j. strojna in programska oprema ter vse omrežne povezave, za katere povprečen potrošnik pričakuje, da podpirajo prenos, branje, uporabo in drugo pričakovano interakcijo z digitalno vsebino oz. storitvijo, kot naprimer CD oz. DVD ali drug bralnik oz. USB vhod, programi ali vtičniki za delo z datotekami formata Word, .pdf, vtičniki ali programi za prenos in predvajanje pretočnih video vsebin formata MP4 oz. AVI, video kodeke H.264 oziroma DivX in Xvid ter strojno in programska oprema za predvajanje zvočnega formata .mp3 oz. .wav). 

V kolikor ni drugače navedeno v opisu posamezne digitalne storitve oz. vsebine v ponudbi spletne strani so digitalne vsebine in storitve načeloma združljive in interoperabilne z operacijskimi sistemi Microsoft in MacOS ter morebitnimi drugimi okolji, ki podpirajo delovanje programov za zagon, odpiranje in branje oz. predvajanje zadevnega tipa digitalne vsebine oz. storitve (npr. Android in IOS v primeru digitalnih vsebin oz. storitev, katerih opisi nakazujejo na to, da se uporabljajo oz. dostopajo na mobilnih napravah), v kolikor prilagojene mobilne različice takšnih programov podpirajo zadevni format digitalne vsebine oz. storitve. 

V kolikor digitalne vsebine oz. storitve vsebujejo posebne zahteve glede zagona, dostopa ali koriščenja, so takšne okoliščine navedene v opisu zadevne digitalne vsebine oz. storitve v ponudbi v času njihovega nakupa oz. na namenskem delu spletne strani.

Družba lahko pri zagotavljanju zgoraj navedenih informacij v opise vključi povezave do drugih spletnih mest, video vsebine ali grafične prikaze. Družba si pridržuje pravico, da v primeru tehničnih omejitev in drugih objektivnih razlogov v opisih navaja zgolj tiste informacije, ki so pričakovane oziroma nujne za ustrezno uporabo oz. nameščanje in obveščanje povprečnega potrošnika v zvezi s posamezno digitalno vsebino oz. storitvijo oz. blagom z digitalnimi elementi. 

V primeru kakšrnih koli nejasnosti ali pomanjkljivih informacij je potrošnik pozvan, da pred oddajo naročila kontaktira družbo na elektronskem naslovu, ki je naveden na začetku tega dokumenta.

 
Neskladnost digitalne vsebine oz. digitalne storitve 

 

Skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov družba dobavi kupcu skladno digitalno vsebino oz. digitalno storitev.

 
Subjektivni vidiki skladnosti digitalne vsebine

 

Digitalna vsebina ali digitalna storitev ni skladna s pogodbo o dobavi digitalne vsebine oz. digitalne storitve, kot je to navedeno v 110. členu Zakona o varstvu potrošnikov (npr. ne ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter nima funkcionalnosti, združljivosti, interoperabilnosti in drugih lastnosti, kot je zapisano v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, ipd.).

 
Objektivni vidiki skladnosti digitalne vsebine oz. digitalne storitve

 

Digitalna vsebina oz. digitalna storitev prav tako ni skladna, ko ne ustreza namenom, za katere se običajno uporablja digitalna vsebina ali digitalna storitev iste vrste, kot je to navedeno v 111. členu Zakona o varstvu potrošnikov (npr. ni dobavljena skupaj z vsemi dodatki in navodili, za katere lahko potrošnik razumno pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno, ipd.).

 
Neskladnost posodobitev digitalne vsebine oz. digitalne storitve 

 

Posodobitve digitalne vsebine oz. storitve so neskladne, če družba ne zagotovi, da je potrošnik obveščen o posodobitvah, vključno z varnostnimi posodobitvami, ki so potrebne za ohranjanje skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve s pogodbo o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve. Družba zagotovi, da so posodobitve iz prejšnjega odstavka dobavljene oziroma dane na razpolago potrošniku v obdobju:

  • v katerem je treba v skladu s pogodbo o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve dobavljati digitalno vsebino ali digitalno storitev, kadar pogodba o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v določenem obdobju, ali
  • ki ga lahko potrošnik razumno pričakuje glede na vrsto in namen digitalne vsebine ali digitalne storitve ter ob upoštevanju okoliščin in narave pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, kadar pogodba o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve določa enkratno dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve ali niz posameznih dobav digitalne vsebine ali digitalne storitve.
 
Neskladnost zaradi nepravilne integracije digitalne vsebine ali digitalne storitve

 

Katera koli neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki je nastala zaradi nepravilne integracije digitalne vsebine ali digitalne storitve v digitalno okolje potrošnika, se šteje za neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, če:

  • je bila digitalna vsebina ali digitalna storitev integrirana s strani družbe ali v okviru odgovornosti družbe ali
  • je bilo predvideno, da digitalno vsebino ali digitalno storitev integrira potrošnik, do nepravilne integracije pa je prišlo zaradi pomanjkljivih navodil za integracijo, ki jih je zagotovila družba.

 

Uveljavljanje jamčevalnih zahtevkov v primeru neskladnosti digitalne vsebine oz. digitalne storitve

 

Potrošnik lahko v primeru neskladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve pod pogoji iz tega razdelka:

–        zahteva vzpostavitev skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve,

–        zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali

–        odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.

Potrošnik ima pravico, da od družbe zahteva tudi povrnitev škode, zlasti če dobavljena digitalna vsebina ali digitalna storitev povzroči škodo na strojni opremi ali drugi digitalni vsebini ali digitalni storitvi v lasti potrošnika in povzročitev škode ni posledica ravnanja ali opustitve potrošnika. Povrnitev škode potrošnik zahteva v skladu s splošnimi pravili o odgovornosti za škodo.

Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega preostalega dela kupnine, dokler družba ne izpolni svoje obveznosti iz poglavja IV. Zakona o varstvu potrošnikov – Jamčevalni zahtevki v primeru neskladnosti. Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero družbo obvesti o svoji odločitvi (npr. kot to predvideva razdelek teh Splošnih pogojev o obvestilu glede obstoja stvarne napake pri običajnem blagu).

Pravice potrošnika iz prvega odstavka tega razdelka prenehajo v dveh 2 od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve obvestil družbo.

 
Vzpostavitev skladnosti

 

Potrošnik lahko zahteva vzpostavitev skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve, razen če bi bilo to nemogoče ali bi družbi povzročilo nesorazmerne stroške, pri čemer je treba upoštevati vse okoliščine primera, vključno z:

  • vrednostjo, ki bi jo digitalna vsebina ali digitalna storitev imela, če bi bila skladna, in
  • pomenom neskladnosti.

Družba vzpostavi skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve v skladu s prejšnjim odstavkom v razumnem roku od trenutka, ko je potrošnik družbo obvestil o neskladnosti, in sicer brezplačno in brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata vrsta digitalne vsebine ali digitalne storitve in namen, za katerega je potrošnik to digitalno vsebino ali digitalno storitev potreboval.

 
Znižanje kupnine ali odstop od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve

 

Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine v skladu z drugim in tretjim odstavkom 83. člena Zakona o varstvu potrošnikov, kadar je digitalna vsebina ali digitalna storitev dobavljena proti plačilu kupnine, ali odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve v skladu s četrtim odstavkom navedenega člena, v katerem koli od naslednjih primerov:

  • vzpostavitev skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve ni mogoča ali je nesorazmerna v skladu s prvim odstavkom prejšnjega člena;
  • družba ni vzpostavila skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve v skladu z drugim odstavkom prejšnjega člena;
  • digitalna vsebina ali digitalna storitev ostaja neskladna kljub poskusu družbe, da bi vzpostavilo skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve;
  • narava neskladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, ali
  • družba je izjavila ali je iz okoliščin očitno, da družba ne bo vzpostavila skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.

Vrednost sorazmernega znižanja kupnine je sorazmerna zmanjšanju vrednosti digitalne vsebine ali digitalne storitve, dobavljene potrošniku, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo digitalna vsebina ali digitalna storitev imela, če bi bila skladna.

Če je v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve določeno, da se digitalna vsebina ali digitalna storitev dobavlja v določenem obdobju proti plačilu kupnine, se kupnina zniža za obdobje, ko skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve ni bila zagotovljena.

Ne glede na prvi odstavek 83. člena Zakona o varstvu potrošnikov lahko potrošnik v primeru, ko je digitalna vsebina ali digitalna storitev dobavljena proti plačilu kupnine, odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve le, če neskladnost ni neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi družba.

Potrošnik uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve z izjavo, s katero obvesti družbo, da odstopa od te pogodbe.

 
Vračilo plačil

 

Če potrošnik odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, družba potrošniku vrne vsa opravljena plačila v skladu s pogodbo o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.

Ne glede na prejšnji odstavek družba, če je v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve določena dobava digitalne vsebine ali digitalne storitve proti plačilu kupnine in za določeno obdobje ter je bila pred odstopom od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve nekaj časa zagotovljena skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, potrošniku vrne le sorazmerni del plačane kupnine, ki ustreza obdobju, ko skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve ni bila zagotovljena.

Družba v primeru iz prejšnjega odstavka potrošniku vrne tudi morebitni del kupnine, ki ga je potrošnik plačal vnaprej, za obdobje pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki bi ostalo, če potrošnik ne bi odstopil od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.

 
Roki in načini povračila

 

V primeru potrošnikovega uveljavljanja zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine ali za odstop od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve v skladu s 120. ali 122. členom Zakona o varstvu potrošnikov družba vrne potrošniku prejeta plačila brez nepotrebnega odlašanja in najpozneje v 14 dneh od dneva, ko je bila družba obveščena o odločitvi potrošnika, da uveljavlja zahtevek do sorazmernega znižanja kupnine ali do odstopa od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.

Družba vrne prejeta plačila z uporabo istega plačilnega sredstva, kot ga je uporabil potrošnik za plačilo digitalne vsebine ali digitalne storitve, razen če potrošnik izrecno soglaša z drugim plačilnim sredstvom in potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

Družba potrošniku ne zaračuna nobenih stroškov za povrnitev prejetih plačil.

 
Uporaba digitalne vsebine in digitalne storitve

 

Po odstopu od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve družba ne sme uporabljati nobene vsebine, ki ni osebni podatek in ki jo je potrošnik zagotovil ali ustvaril pri uporabi digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki jo dobavlja družba, razen kot to predvideva 124. člen Zakona o varstvu potrošnikov.

V primeru odstopa potrošnika od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve si družba pridržuje pravico, da ne glede na drugi odstavek 124. člen Zakona o varstvu potrošnikov in prejšnji odstavek potrošniku prepreči vsakršno nadaljnjo uporabo digitalne vsebine ali digitalne storitve, in sicer zlasti tako, da potrošniku onemogoči dostop do digitalne vsebine ali digitalne storitve ali onemogoči potrošnikov uporabniški račun.

 
Uporaba digitalne vsebine ali digitalne storitve in vračilo materialnega nosilca podatkov

 

Po odstopu od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve se potrošnik vzdrži uporabe digitalne vsebine ali digitalne storitve in je ne daje na voljo tretjim osebam, za kar lahko civilno odgovarja družbi.

Če je bila digitalna vsebina potrošniku dobavljena na materialnem nosilcu podatkov, potrošnik na zahtevo družbe in na stroške družbe vrne materialni nosilec podatkov družbi brez nepotrebnega odlašanja.

Zahtevo o vračilu materialnega nosilca podatkov iz prejšnjega odstavka poda družba v 14 dneh od dneva, ko je bila obveščena o odločitvi potrošnika, da odstopa od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.

Potrošniku ni treba plačati za uporabo digitalne vsebine ali digitalne storitve za obdobje pred odstopom od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, v katerem ni bila zagotovljena skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve.

 
Paketna pogodba in odstop od paketne pogodbe

 

Če nakup vključuje, da bo družba kupcu v paketu poleg elementov dobave digitalne vsebine ali digitalne storitve nudila tudi elemente zagotavljanja drugih storitev ali blaga (torej v kolikor gre za paketno pogodbo), se določbe tega razdelka uporabljajo le za elemente paketne pogodbe v zvezi z digitalno vsebino ali digitalno storitvijo. 

V primeru odstopa kupca od določenega elementa paketne pogodbe iz prejšnjega odstavka lahko kupec odstopi tudi od drugih elementov zadevne paketne pogodbe, če od kupca ni mogoče razumno pričakovati, da bo obdržal druge elemente paketne pogodbe. Če kupec izkoristi možnost odstopa od drugih elementov pogodbe skladno s prejšnjim odstavkom, ne plača družbi stroškov prekinitve naročniškega razmerja oziroma drugih administrativnih stroškov, pogodbenih kazni, zneskov prejetih ugodnosti ali drugih dodatnih stroškov.

 

Uveljavljanje pritožb

 

Družba ima vzpostavljen sistem za obravnavanje pritožb v zvezi z blagom oz. storitvami in digitalnimi vsebinami oz. storitvami. Glede morebitne pritožbe se lahko obiskovalec oziroma kupec obrne na družbo prek elektronskega naslova, ki je naveden na začetku teh Splošnih pogojev.

Družba bo v razumnem roku pritožniku preko elektronske pošte sporočila, da je njegovo pritožbo prejela in v 15 delovnih dneh na enak način posredovala svojo odločitev o zadevni pritožbi. S tem bo postopek s pritožbo pri družbi zaključen.

Družba si bo prizadevala po svojih najboljših močeh morebitne spore rešiti sporazumno. Če sporazumna rešitev spora ne bo dosežena, je za reševanje vseh sporov med družbo in uporabnikom oziroma kupcem izključno krajevno pristojno stvarno pristojno sodišče v kraju kjer ima družba svoj sedež (oz. v najbližjem kraju, kjer obstaja pristojno sodišče). 

Za te Splošne pogoje in za vse spore med družbo in obiskovalcem oziroma kupcem velja in se uporablja slovensko materialno in procesno pravo.

Za vsa razmerja ter za pravice in obveznosti, ki niso urejene s temi Splošnimi pogoji, se smiselno uporabljajo veljavna določila Obligacijskega zakonika, Zakona o elektronskem poslovanju na trgu, Zakona o varstvu osebnih podatkov in Zakona o varstvu potrošnikov.

 

Predhodne informacije in informacije, ki jih družba nudi kot ponudnica storitve informacijske družbe

 

Družba zagotavlja lahek, neposreden in enostaven dostop do svojih podatkov (t.j. podatkov o svojem podjetju in sedežu, o veljavnem elektronskem naslovu za hitro in učinkovito komuniciranje, ter svojo matično oziroma davčno številko, podatek o vpisu v register z navedbo registra in številke vpisa in dejstvo, da je oziroma ni zavezana k plačilu davka na dodano vrednost) na dnu (tj. v nogi) spletne strani oziroma na začetku teh Splošnih pogojev. Družba naziva pristojnega državnega organa, zbornice ali druge nadzorne organizacije, naziva poklicne zbornice oziroma združenja, poklicnega naziva in države, v kateri je bil ta podeljen, ter napotil na veljavna poklicna pravila te države in načinov dostopa do njih, ni objavila, saj na dan začetka veljavnosti oz. zadnje spremembe teh Splošnih pogojev za svojo dejavnost ne potrebuje posebnih dovoljenje oziroma ne opravlja poklica oziroma dejavnosti, za katera so predpisani posebni pogoji ali obvezno združevanje v zbornice ali podobna združenja.

 

Vklopi razum zahtevaj račun

 

Družba mora za dobavo storitev izdati račun in ga izročiti kupcu.

 

Začetek veljavnosti teh Splošnih pogojev

 

Ti Splošni pogoji predstavljajo različico 1.0. in veljajo ter se uporabljajo od dne 14. 5. 2025 dalje. 

Scroll to Top